preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Kada zvono zvoni?

1. sat: 8:00 - 8:45
2. sat: 8:50 - 9:35
veliki odmor
3. sat: 9:55 - 10:40
4. sat: 10:45 - 11:25
5. sat: 11:30 - 12:15
6. sat: 12:20 - 13:05

 

KALENDAR
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Svjetski dan voda

Održiva energija

ČUVAJMO ŠUME

NAGRADE

UČENJE

 

Racionalna organizacija učenja
 
Što pretpostavlja racionalna organizacija učenja?

Sastavljanje plana kada će se učiti, koliko će se učiti i što će se učiti.

  1. Vrijeme učenja treba prilagoditi dnevnim obavezama, učenje se ne treba odlagati osobito za kasne večernje sate.
  2. Napraviti raspored rada za cijeli tjedan i njega se pridržavati. Time se stvara navika vremena.
  3. Ukoliko se učenje zbog obaveza mora raspodijeliti u dva vremenska intervala uputno je prvo učiti tekstualno gradio, a nakon toga rješavati zadatke, crtati, izrađivati pokuse...
  4. Ako se uči u jednom vremenskom periodu, na početku se uče lakši predmeti, zatim teže, pa opet lakši uz kratke stanke.
 

Učenje slijedom pravila samostalnog učenja – AKTIVNO UČENJE

Metoda učenja je ovisna o osobinama onog koji uči, i u tome smislu individualna, ipak su istraživanja dovela do određenih općih zaključaka koji se mogu primijeniti kao uporabe dviju osnovnih i najčešće korištenih metoda:globalne i fragmentarne.

Kod globalne metode gradivo se uzima kao cjelina, ne raščlanjuju se. Tu metodu češće koriste sposobnija djeca jer lakše shvaćaju smisao, izdvajaju glavne misli, bolje organiziraju pojedinosti oko osnovnog smisla, bolje se nalaze u zahvaćanju cjeline. 

Fragmentarna metoda znači učenje po dijelovima. Prikladnija je za teže gradivo, brže i lakše dovodi do uspjeha, a uspjeh – spoznaja da smo nešto naučili motivira na daljnje učenje. Ona je pogodna za mlađu djecu.

Redoslijed aktivnog učenja

1. Prethodni pogled gradiva kojeg treba naučiti uključuje:čitanje podnaslova, pitanja, sažetaka, pregledavanje slika, skica... Cilj – stjecanje uvida u ono što će se učiti.

2. Aktivno čitanje gradiva kod kojeg se pozornost usmjerava prvo na cijeli tekst, a zatim na kraće cjeline.

Za uspješno odvijanje tih aktivnosti korisno je:

- poslužiti se pitanjima iz udžbenika koja usmjeravaju na bitno i određuju važnost pojedinih pojmova;

-  samostalno postavljati pitanja na koja će tekst dati odgovore;

- sažimati poglavlja u manji broj rečenica;

- sažetke bilježiti u bilježnicu

Reproduciranje – ponavljanje sažetka poglavlja, a zatim i cijelog sadržaja teksta samoispitivanje.

·        Uvjet uspješnog učenja i dužeg pamćenja.
·        Ispitivanje samog sebe bez obzira učili se tek novo gradivo ili se ponavlja staro.
·        Vremensko trajanje ove faze ovisi o kvaliteti uratka u prva dva koraka, zatim o sposobnostima učenika, uzrastu, vještini govora i radnim navikama.
·        Može se vršiti na nekoliko načina od kojih je najefikasniji i najprimjereniji glasno ponavljanje prepričavanjem dijela po dijela, a zatim gradiva u cjelini.
Ponavljanje – naučeni sadržaj potrebno je ponavljati češće u vremenu neposredno poslije učenja, budući je tada zaboravljanje najčešće.
 
 
SVAKA JE OCJENA ZA ĐAKA, ALI NE I ZA RODITELJA.


Literatura: A. Jelačić, T. Jerković: Djeca traže vrijeme - priručnik za učitelje i roditelje, Split, 2002.

Savjeti za učenje (letak, .pdf)

PRIMJERI DOBRE PRAKSE

HRVATSKI JEZIK – 22.2. Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva (3.r.)

U tjednu obrade lektire Dnevnik Pauline P. iskoristili smo i obilježili 22.veljače kao Dan glagoljice i glagoljaštva. Učenici su, koristeći IKT i radeći u skupinama, istražili poznata pisma.

 


Uspoređivali su pisma – pronalazili su sličnosti i razlike u pisanju slova. Odabrali su nekoliko slova glagoljice te su ih nacrtali i likovno ukrasili, a potom i izrezali. Slagali su riječi.

Potom je uslijedilo pisanje svog imena glagoljicom, a na kraju su uspjeli napisati poruku Paulini P.! Učenici su bili zadovoljni i poželjeli su ponovo pisati glagoljicom!

OŠ HJ B.3.4. istražuje, eksperimentira i slobodno radi na temi mu je bliska (uspoređuje pisanje latinice i glagoljice te piše svoje ime glagoljicom), stvara različite individualne uratke (po izboru piše i ukrašava nekoliko slova glagoljice te piše glagoljicom pisanu poruku Paulini P.)

OŠ HJ C.3.1. prepoznaje različite izvore informacija: digitalni udžbenici, tekstovi u zabavno-obrazovnim časopisima i knjigama za djecu te na obrazovnim mrežnim stranicama (Hrvatska enciklopedija), pronalazi i kombinira podatke iz različitih izvora primjerenih dobi, izdvaja važne podatke iz teksta i razvrstava ih prema uputi (poznata pisma kroz povijest: klinasto pismo, kinesko pismo, hijeroglifi, rune, glagoljica – oblata i uglata, latinica)

Pripremila, napisala i fotografirala: učiteljica Klementina Đurić



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Kristina Slišurić Klementina Đurić   datum: 8. 3. 2021.

e-Dnevnik


Škola za život


Školska prehrana

PODRUČNE ŠKOLE

Kakvo je vrijeme?

 


Korisni linkovi
Institucije
 • MZOS
 • Carnet
 • Portal Škole
 • HSIN
 • AZOO
 • NCVVO
 • Office 365

Tražilice
 • Google
 • Yahoo
 • AskForKids

Priroda

Časopisi
 • Enter
 • BUG
 • VIDI
 • Meridijani
 • PC CHIP


Anketa
Kad odrastem bit ću:









Posjetite...


webmail

portal za škole

 





preskoči na navigaciju