preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Kada zvono zvoni?

1. sat: 8:00 - 8:45
2. sat: 8:50 - 9:35
veliki odmor
3. sat: 9:55 - 10:40
4. sat: 10:45 - 11:25
5. sat: 11:30 - 12:15
6. sat: 12:20 - 13:05

 

KALENDAR
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Svjetski dan voda

Održiva energija

ČUVAJMO ŠUME

NAGRADE

Tražilica
Vijesti

Potraga za boljim internetom u našoj školi

Sigurnost na internetu tema je koja se provlači kroz sve predmete tijekom cijele godine zbog svoje velike važnosti za učenike  u svijetu u kojem je informacijsko-komunikacijska tehnologija i Internet u svakodnevnoj uporabi. Veljača je uz to posebno rezervirana za dodatne teme i aktivnosti na tom polju zbog toga što drugoga utorka svake veljače obilježavamo Dan sigurnijeg interneta. Tako je bilo i ove godine. 


U OŠ „Matija Gubec“ Cernik proveli smo na satovima informatike niz aktivnosti u cilju primjerenijeg i odgovornijeg ponašanja djece na mreži i stvaranja boljeg interneta za sve. Kroz različite aktivnosti i radionice učenici svih razreda upoznali su se s pravilima lijepog ponašanja i odgovornostima na internetu, opasnostima interneta i društvenih mreža, osnovnim pravilima privatnosti i ostalim pojmovima vezanim uz sigurnost na internetu.

U nastavku pročitajte koje smo aktivnosti proveli i pogledajte neke od radova učenika.

4. razred

Učenici četvrtih razreda upoznali su se s pojmom lozinke i pravilima koja moraju biti zadovoljena kako bi lozinka bila sigurna. Naučili su smjernice za smišljanje dobre lozinke, a sve su to provježbali igrajući igru Interland – Toranj s blagom. Svoje su znanje dokazali i izradom digitalnih postera na istu temu.

U drugoj aktivnosti proučavali smo bonton, kako onaj u svakodnevnim životnim situacijama, tako i onaj u virtualnom svijetu. Zaključili smo kako su pravila lijepog ponašanja ista i u stvarnom i u virtualnom svijetu, samo što virtualni svijet ima i dodatna pravila. Naučili smo da se ta pravila često nazivaju međunarodnim pojmom NETIQUETTE. Učenici su koristeći digitalni alat Canva izradili digitalne plakate na kojima su predstavili naučena pravila.

Osim pravila lijepog ponašanja učenici su u sklopu projekta Budi Internet Genijalac koji se u organizaciji Udruge Suradnici u učenju provodi i u našoj školi, proučavali savjete internauta iz igre Interland i po uzoru na njih izrađivali svoje plakate s odabranim savjetima. Također, upoznali smo moguće načine krađe identiteta te vježbali kako se ispravno ponašati u takvim situacijama. Svoje smo znanje pokazali igrajući igru Interland – Rijeka Java.

Internauti su glavni likovi likovi igre Interland i oni su nam se jako svidjeli te smo ih odlučili nacrtati u programu Bojanje. Nakon toga animirali smo ih i pritom se dobro zabavili.

Poveznice:

Kroz navedene aktivnosti učenici su ostvarili sljedeće ishode:

OŠ INF D. 4. 1. istražuje ograničenja uporabe računalne tehnologije te primjenjuje upute za očuvanje zdravlja i sigurnost pri radu s računalom.

OŠ INF C. 4. 2. osmišljava plan izrade digitalnoga rada, izrađuje i vrednuje rad.

5. razred

Učenici petih razreda su ponovili što su njihovi osobni podatci te kome ih smiju, a kome i u kakvim situacijama ne smiju odavati. Razgovarali smo o načinima komunikacije na internetu kao i važnosti ostavljanja samo dobrih digitalnih tragova na internetu jer oni utječu na naš digitalni ugled. Učenici su igrali igru Dabrica Darka otkriva digitalni svijet. Riješili su vježbu Dobri i loši digitalni tragovi iz Priručnika Dabrica Darka otkriva digitalni svijet, a na kraju su izradili vlastiti digitalni bedž u koji su upisali jedan svoj savjet i prikazali ga digitalnim crtežom. Bedž su radili na mrežnoj stranici Classtools.net.

 

 

Testiranje nove igre Dabrica Darka otkriva kako ostaviti dobre digitalne tragove bio je pravi izazov za petaše. Odvažno su se upustili u putovanje s Darkom kroz razinu PLANINA jer smo željeli upoznati pojmove elektroničkog otpada i recikliranja.

Kroz navedene aktivnosti učenici su ostvarili sljedeće ishode:

OŠ INF  C. 5. 3 osmišljava plan izrade digitalnog rada, izrađuje ga, pohranjuje u mapu digitalnih radova (e-portfolio) i vrednuje ga

OŠ INF D. 5. 2 argumentira i procjenjuje važnost zbrinjavanja elektroničkoga otpada te objašnjava postupke njegova zbrinjavanja. 

 

6. razred

U šestom razredu učenici su proučavali svoje digitalne tragove, učili o tome kakvi sve oni mogu biti i na koje se sve načine ostavljaju na mreži kao i kako utječu na stvaranje digitalnog ugleda. Igrali su računalnu igru Dabrica Darka otkriva kako ostaviti dobre digitalne tragove i to razine ŠUMA i OBLACI. Na razini ŠUMA upoznali smo se s pojmovima digitalnog ugleda, digitalnih tragova, lažnog predstavljanja na internetu i važnosti poštivanja autorskih prava.  Na razini OBLACI upoznali smo elektroničko nasilje i pravila lijepog ponašanja na internetu. Nakon igranja igre učenici su izradili stripove o različitim vrstama prijevara na internetu.

Šestaši su napravili i svoje slogane za sigurniji Internet i predstavili ih na digitalnim plakatima. Svojim digitalnim radovima poručuju što trebamo paziti na internetu. Izradom digitalnih umnih mapa šestaši su pokazali koje sve vrste zlonamjernog softvera postoje te kako se od njih zaštititi.

Kroz navedene aktivnosti učenici su ostvarili sljedeće ishode:

OŠ INF C.6.1 izrađuje, objavljuje te predstavlja digitalne sadržaje s pomoću nekoga online i/ili offline programa pri čemu poštuje uvjete korištenja programom te postavke privatnosti.

OŠ INF D.6.1 objašnjava ulogu i važnost digitalnih tragova, stvara svoje pozitivne digitalne tragove.

OŠ INF D.6.2 prepoznaje vrste elektroničkoga nasilja, analizira ih i odabire preventivne načine djelovanja za različite slučajeve elektroničkoga nasilja.

 

7. razred

Učenici sedmih i osmih razreda sudjelovali su u Potrazi za boljim internetom u organizaciji i pripremi Udruge Suradnici u učenju gdje su rješavanjem izazova naučiti mnoge nove vještine. Za potrebe potrage osmislili su svoje slogane koje su predstavili kroz kratke TikTok videe i Instagram objave.

Kroz navedene aktivnosti učenici su ostvarili sljedeće ishode:

OŠ INF D. 7. 2 Učenik demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja

OŠ INF C.7.1. Učenik se koristi odabranim programima i prilagođava obilježja programa prema svojim potrebama i interesima.

 

8. razred

Učenici osmih razreda učili su o elektroničkom nasilju i govoru  mržnje na internetu te njihovim pojavnim oblicima kao i važnosti prijave svakog uočenog oblika nasilja. O tome su izrađivali digitalne plakate. Također su kao i sedmaši sudjelovali u Potrazi te svoje slogane izradili i predstavili u digitalno.

 

K

r

oz navedene aktivnosti učenici su ostvarili sljedeće ishode:

OŠ INF D. 8. 2 aktivno sudjeluje u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje

OŠ INF C. 8. 3 dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijsko-komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti.

ZAKLJUČAK

U našoj školi obilježavanje Dana sigurnijeg interneta  pravilo je već dugi niz godina. Učenici na sve aktivnosti vrlo pozitivno reagiraju i iz njihovih komentara i motivacije vidljivo je kako su im ove teme izuzetno zanimljive i potrebne.

Ove godine škola je uključena u projekt BIG – Budi Internet genijalac te su stoga aktivnosti još intenzivnije. Četiri učiteljice i jedna stručna suradnica naše škole završile su online tečaj BIG te provode aktivnosti sa svojim učenicima. Učiteljice Klementina Đurić i Maja Marjanović svoje su aktivnosti opisale i prikazale na konferenciji Potraga za boljim internetom u organizaciji Udruge Suradnici u učenju, a više o samoj konferenciji pročitajte ovdje.  

Zbog sve veće količine vremena koju djeca i mladi danas provode online u različitim aktivnostima, od iznimne je važnosti kroz školu i nastavu voditi djecu prema ispravnim načinima reagiranja na različite situacije koje im se mogu dogoditi u online svijetu, a kojih je iz dana u dan sve više. Nove računalne igre kao Dabrica Darka i Interland uvelike olakšavaju proces poučavanja najmlađih opasnim situacijama i načinima njihovog sprečavanja, kao i pripadajući priručnici (uz igru Dabrica Darka) i BIG kurikulum (uz igru Interland) kao pomoć učiteljima i roditeljima.

Pripremila: Kristina Slišurić, učiteljica informatike

Panoi u holu škole:

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Kristina Slišurić   datum: 28. 2. 2024.

e-Dnevnik


Škola za život


Školska prehrana

PODRUČNE ŠKOLE

Kakvo je vrijeme?

 


Korisni linkovi
Institucije
 • MZOS
 • Carnet
 • Portal Škole
 • HSIN
 • AZOO
 • NCVVO
 • Office 365

Tražilice
 • Google
 • Yahoo
 • AskForKids

Priroda

Časopisi
 • Enter
 • BUG
 • VIDI
 • Meridijani
 • PC CHIP


Anketa
Kad odrastem bit ću:









Posjetite...


webmail

portal za škole

 





preskoči na navigaciju