preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Kada zvono zvoni?

1. sat: 8:00 - 8:45
2. sat: 8:50 - 9:35
veliki odmor
3. sat: 9:55 - 10:40
4. sat: 10:45 - 11:25
5. sat: 11:30 - 12:15
6. sat: 12:20 - 13:05

 

KALENDAR
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Svjetski dan voda

Održiva energija

ČUVAJMO ŠUME

NAGRADE

Tražilica
Vijesti

Potraga za boljim internetom u Cerniku

Iako se tema sigurnosti na internetu provlači kroz puno predmeta tijekom cijele godine i od iznimne je važnosti, veljača je uvijek rezervirana za dodatne teme i aktivnosti na tom polju zbog toga što drugoga utorka svake veljače obilježavamo Dan sigurnijeg interneta. Tako je bilo i ove godine. U OŠ „Matija Gubec“ Cernik proveli smo na satovima informatike niz aktivnosti u cilju primjerenijeg i odgovornijeg ponašanja djece na mreži i stvaranja boljeg interneta za sve.


Članak je objavljen u digitalnom časopisu za obrazovne stručnjake Pogled kroz prozor u izdanju udruge Suradnici u učenju i dostupan je na Poveznici. 

 

Povodom uključivanja OŠ „Matija Gubec“ Cernik u inicijativu obilježavanja Dana sigurnijeg interneta koji se ove godine obilježava 8. veljače na satovima informatike u svim razredima održane su radionice i aktivnosti u kojima su se učenici upoznali s pravilima lijepog ponašanja i odgovornostima na internetu, opasnostima interneta i društvenih mreža, osnovnim pravilima privatnosti i ostalim pojmovima vezanim uz sigurnost na internetu.

Središnji dio

3. razred

Učenici trećeg razreda učili su o opasnostima i neugodnostima koje im se mogu dogoditi u digitalnom okruženju, a svoja su zapažanja predstavili stripovima na temu: Nacrtaj kako zamišljaš hakera i što on radi koje smo poslali na natječaj CARNETA/Nacionalnog CERT-a te su bili prikazani na online konferenciji „Potraga za boljim internetom“ održanoj u organizaciji Udruge Suradnici u učenju povodom Dana sigurnijeg interneta.

slika1slika2slika3slika4

U drugoj aktivnosti proučavali smo bonton, kako onaj u svakodnevnim životnim situacijama, tako i onaj u virtualnom svijetu. Zaključili smo kako su pravila lijepog ponašanja ista i u stvarnom i u virtualnom svijetu, samo što virtualni svijet ima i dodatna pravila. Naučili smo da se ta pravila često nazivaju međunarodnim pojmom NETIQUETTE. Učenici su koristeći digitalni alat Canva izradili digitalne plakate na kojima su predstavili naučena pravila.

Slika5Light Yellow School Raffle FlyerSlika7

U trećoj aktivnosti učenici su ponovili što su njihovi osobni podatci te kome ih smiju, a kome i u kakvim situacijama ne smiju odavati. Razgovarali smo o načinima Slika10komunikacije na internetu kao i važnosti ostavljanja samo dobrih digitalnih tragova na internetu jer oni utječu na naš digitalni ugled. Učenici su igrali igru Dabrica Darka otkriva digitalni svijet. Riješili su vježbu Dobri i loši digitalni tragovi iz Priručnika Dabrica Darka otkriva digitalni svijet, a na kraju su izradili vlastiti digitalni bedž u koji su upisali jedan svoj savjet i prikazali ga digitalnim crtežom. Bedž su radili na mrežnoj stranici Classtools.net.

Slika8Slika9

Kroz navedene aktivnosti učenici su ostvarili sljedeće ishode:

OŠ INF C.3.2. prema uputama izrađuje jednostavne digitalne radove
OŠ INF C.3.3. koristi se sigurnim digitalnim okruženjem za komunikaciju u suradničkim aktivnostima
OŠ INF D.3.2. primjereno reagira na svaku opasnost/neugodnost u digitalnome okruženju, štiti svoje i tuđe osobne podatke.

4. razred

Učenici četvrtih razreda također su učili su o opasnostima i neugodnostima koje im se mogu dogoditi u digitalnom okruženju, a svoja su zapažanja predstavili stripovima na temu: Nacrtaj Cyber heroja i njegove moći pomoću kojih brani internet koje smo poslali na natječaj CARNETA/Nacionalnog CERT-a te su bili prikazani na online konferenciji „Potraga za boljim internetom“ održanoj u organizaciji Udruge Suradnici u učenju povodom Dana sigurnijeg interneta.

slika11Slika12

U idućoj aktivnosti učenici su upoznali smjernice za izradu sigurne lozinke te smo kroz niz primjera uvježbali stvaranje lozinke koja će biti prema tim smjernicama: dovoljno dugačka i komplicirana da bude sigurna, a da je pritom možemo zapamtiti. Učenje smo nadopunili igranjem igre Interland – Toranj s blagom, a završili izradom digitalnog plakata u Canvi sa smjernicama za stvaranje sigurne lozinke.

kako smisliti sigurnu lozinkuMarielle PriceSlika15

Slika16O krađi podataka na različite načine te lažnim predstavljanjima na internetu te opasnostima koje iz toga mogu proizaći upoznali smo se igranjem igre Interland – Rijeka Java. Nakon što su učenici uspješno izbjegli sve zamke i opasnosti koje su im postavili hakeri u igru, napisali su svoje savjete za Internet genijalce i predstavili ih digitalnim plakatima.

Kroz navedene aktivnosti učenici su ostvarili sljedeće ishode:

OŠ INF D. 4. 1. istražuje ograničenja uporabe računalne tehnologije te primjenjuje upute za očuvanje zdravlja i sigurnost pri radu s računalom.
OŠ INF C. 4. 2. osmišljava plan izrade digitalnoga rada, izrađuje i vrednuje rad.

5. razred

Učenici petog razreda također su se uključili u izradu stripova o hakerima, ali oni su ih izrađivali digitalno koristeći alat Comic Strip Maker Online. Može se koristiti bez prijave, a omogućava preuzimanje stripova kao slike ili .pdf datoteke. Kako učenici petih razreda vide hakere pogledajte na slikama.

Slika17Slika18

Testiranje nove igre Dabrica Darka otkriva kako ostaviti dobre digitalne tragove bio je pravi izazov za petaše. Odvažno su se upustili u putovanje s Darkom kroz razinu PLANINA jer smo željeli upoznati pojmove elektroničkog otpada i recikliranja.

Kroz navedene aktivnosti učenici su ostvarili sljedeće ishode:

OŠ INF C. 5. 3 osmišljava plan izrade digitalnog rada, izrađuje ga, pohranjuje u mapu digitalnih radova (e-portfolio) i vrednuje ga
OŠ INF D. 5. 2 argumentira i procjenjuje važnost zbrinjavanja elektroničkoga otpada te objašnjava postupke njegova zbrinjavanja. 

6. razred

U šestom razredu učenici su proučavali svoje digitalne tragove, učili o tome kakvi sve oni mogu biti i na koje se sve načine ostavljaju na mreži kao i kako utječu na stvaranje digitalnog ugleda. Igrali su računalnu igru Dabrica Darka otkriva kako ostaviti dobre digitalne tragove i to razine ŠUMA i OBLACI. Na razini ŠUMA upoznali smo se s pojmovima digitalnog ugleda, digitalnih tragova, lažnog predstavljanja na internetu i važnosti poštivanja autorskih prava. Na razini OBLACI upoznali smo elektroničko nasilje i pravila lijepog ponašanja na internetu. Nakon igranja igre učenici su izradili stripove o digitalnim tragovima kao i kako zamišljaju hakera. Tehniku izrade stripa mogli su birati.

Slika19Slika20

Šestaši su napravili i svoje slogane za sigurniji Internet i predstavili ih na digitalnim plakatima. Svojim digitalnim radovima poručuju kroz kratke stihove što trebamo paziti na internetu.

SNa Internetu loše komentare ne piši

Kako su učenici šestih razreda ove godine već programirali u Scratchu, jednu smo aktivnost radili upravo programirajući kviz o poznavanju osnovnih pravila sigurnog interneta gdje su učenici ponovili ispravno korištenje naredbi za grananje kao i postavljanje i mijenjanje vrijednosti varijabli. Kako su učenici izradili svoje programe, pogledajte na dva primjera u nastavku.

K. M. – https://scratch.mit.edu/projects/642635895

V. P. – https://scratch.mit.edu/projects/642641767

Slika23Slika24

Kroz navedene aktivnosti učenici su ostvarili sljedeće ishode:

OŠ INF C.6.1 izrađuje, objavljuje te predstavlja digitalne sadržaje s pomoću nekoga online i/ili offline programa pri čemu poštuje uvjete korištenja programom te postavke privatnosti.
OŠ INF D.6.1 objašnjava ulogu i važnost digitalnih tragova, stvara svoje pozitivne digitalne tragove.
OŠ INF D.6.2 prepoznaje vrste elektroničkoga nasilja, analizira ih i odabire preventivne načine djelovanja za različite slučajeve elektroničkoga nasilja.

7. razred

Učenici sedmih razreda tijekom siječnja učili su oblikovati brojčane podatke u proračunske tablice te ih grafički prikazivati. To su svoje znanje iskoristili da bi prikupili Slika25podatke sa interneta o statistici na internetu, oblikovali te podatke u tablice i od njih napravili grafičke prikaze. Primjer jednog rada možete vidjeti na slici.

Sa sedmašima je odrađena i radionica Dijeli pažljivo – Čiji je ovo uopće profil? u kojoj su učenici proučavali internetske podatke o izmišljenim osobama i o njima donosili zaključke. Kroz radionicu su učenici otkrili kako na internetu mogu saznati podatke o drugim ljudima, razmislili su o tome koju sliku o nekoj osobi stvaraju kada vide što ta osoba objavljuje na internetu te odredili točnost informacija i utvrdili razliku između pretpostavke, mišljenja i činjenice. Na kraju aktivnosti učenici su igrali igru Interland – Dijeli pažljivo. Uslijedila je i kratka rasprava o tome što dijelimo na internetu i zašto, razmišljamo li dovoljno prije nego nešto podijelimo, koje su moguće posljedice ukoliko dijelimo javno nešto što javno ne bi trebalo biti podijeljeno.

Kroz navedene aktivnosti učenici su ostvarili sljedeće ishode:

OŠ INF D. 7. 2 Učenik demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja
OŠ INF C.7.1. Učenik se koristi odabranim programima i prilagođava obilježja programa prema svojim potrebama i interesima.
OŠ INF A.7.3. Prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka.

8. razred

Učenici osmih razreda učili su o elektroničkom nasilju i govoru mržnje na internetu te njihovim pojavnim oblicima kao i važnosti prijave svakog uočenog oblika nasilja. O tome su izrađivali digitalne plakate na odabrane teme: Kako spriječiti govor mržnje na internetu, Govor mržnje na internetu – reci NE, Cyberbullying – prepoznaj, pomozi! i Cool je biti dobar.

Slika26Yellow Tablet Promo Instagram Post

Osim digitalnih plakata učenici su izrađivali i Sway prezentacije u kojima su upoznali ostale učenike škole s temom elektroničkog nasilja te načinima sprečavanja nasilja.

Slika28Slika29

 

Učili su kako služiti kao primjer u internetskoj komunikaciji svojim pozitivnim ponašanjem.

Kroz navedene aktivnosti učenici su ostvarili sljedeće ishode:

OŠ INF D. 8. 2 aktivno sudjeluje u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje
OŠ INF C. 8. 3 dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijsko-komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti.

Svi učenici predmetne nastave sudjelovali su u učeničkoj Potrazi za boljim internetom u organizaciji Udruge Suradnici u učenju. Dvije učenice postigle su maksimalan rezultat te željno očekuju obećane poklone.

Zaključak

U našoj školi obilježavanje Dana sigurnijeg interneta pravilo je već dugi niz godina. Učenici na sve aktivnosti vrlo pozitivno reagiraju i iz njihovih komentara i motivacije vidljivo je kako su im ove teme izuzetno zanimljive i potrebne. Zbog sve veće količine vremena koju djeca i mladi danas provode online u različitim aktivnostima, od iznimne je važnosti kroz školu i nastavu voditi djecu prema ispravnim načinima reagiranja na različite situacije koje im se mogu dogoditi u online svijetu, a kojih je iz dana u dan sve više. Nove računalne igre kao Dabrica Darka i Interland uvelike olakšavaju proces poučavanja najmlađih opasnim situacijama i načinima njihovog sprečavanja, kao i pripadajući priručnici (uz igru Dabrica Darka) i BIG kurikulum (uz igru Interland) kao pomoć učiteljima i roditeljima.

Učiteljica: Kristina Slišurić

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Kristina Slišurić   datum: 7. 3. 2022.

e-Dnevnik


Škola za život


Školska prehrana

PODRUČNE ŠKOLE

Kakvo je vrijeme?

 


Korisni linkovi
Institucije
 • MZOS
 • Carnet
 • Portal Škole
 • HSIN
 • AZOO
 • NCVVO
 • Office 365

Tražilice
 • Google
 • Yahoo
 • AskForKids

Priroda

Časopisi
 • Enter
 • BUG
 • VIDI
 • Meridijani
 • PC CHIP


Anketa
Kad odrastem bit ću:









Posjetite...


webmail

portal za škole

 





preskoči na navigaciju