preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Kada zvono zvoni?

1. sat: 8:00 - 8:45
2. sat: 8:50 - 9:35
veliki odmor
3. sat: 9:55 - 10:40
4. sat: 10:45 - 11:25
5. sat: 11:30 - 12:15
6. sat: 12:20 - 13:05

 

KALENDAR
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Svjetski dan voda

Održiva energija

ČUVAJMO ŠUME

NAGRADE

Vijesti

Prihvatili smo izazov AI School Challenge i uspješno ga priveli kraju

Potaknuti suvremenim trendovima i željom za učenjem za budućnost, prihvatili smo izazov zvan AI School Challenge koji ima za osnovni cilj educirati učenike i učitelje o osnovama umjetne inteligencije. Pristupili smo besplatnom tečaju Reaktora i Sveučilišta u Helsinkiju pod nazivom Elements od AI – Uvod u umjetnu inteligenciju


Kroz šest poglavlja zajedničkim snagama i uz puno promišljanja stekli smo veliko znanje o tome što je zapravo umjetna inteligencija, a što ona nije, što se pomoću nje može (a što ne) te kako ona utječe na naše živote. Kako  je i rekao jedan od osnivača udruge koja je nositelj ovog izazova: „Razumjeti svijet oko sebe bez razumijevanja umjetne inteligencije uskoro neće biti moguće.“

Devet učenika naše škole i dvije učiteljice: Kristina Slišurić i Klementina Đurić prihvatili su izazov i u okviru dodatne nastave informatike suradničkim radom u online okruženju virtualne učionice u MS Teamsu te samostalnim istraživačkim radom, svaki smo tjedan kroz šest tjedana prolazili kroz jedno poglavlje, proučavali tekstove, promišljali o primjerima i razgovarali o:

  1. Što je umjetna inteligencija?
  2. Rješavanje problema s pomoću umjetne inteligencije
  3. Umjetna inteligencija u stvarnom životu
  4. Strojno učenje
  5. Neuronske mreže
  6. Implikacije

U prvom poglavlju pitali smo se što je umjetna inteligencija, što nije umjetna inteligencija, hoće li roboti preuzeti naše poslove, kako bi se naši poslovi mogli promijeniti u godinama koje dolaze zbog utjecaja i razvoja umjetne inteligencije, u kojim se područjima tehnologije umjetne inteligencije upotrebljavaju danas, a u kojima će se upotrebljavati u budućnosti? Naučili smo osnovne karakteristike UI, a upoznali smo se i s temama usko povezanima s UI kao što su strojno učenje, znanost o podacima i duboko učenje. Malo smo i filozofirali – razgovorom o tome zahtijeva li umjetna inteligencija postojanje uma i u kojoj se mjeri svijest može replicirati u obliku izračuna. Svaki je polaznik  samostalno definirao umjetnu inteligenciju.

U drugom poglavlju proučavali smo različite metode umjetne inteligencije koje služe za rješavanje problema u svakodnevnom životu kao što su navigacija, pametni automobili, računalno igranje šaha, igre križić – kružić. Naučili smo kako primijeniti algoritam minmax za odabir optimalnih poteza u okviru stabla igre ograničene veličine. Rješavali smo različite već poznate mozgalice (prijelaz preko rijeke, tornjevi Hanoja).

U trećem poglavlju učili smo o sposobnosti umjetne inteligencije obrađivanja neizvjesnih informacija jer stvarni život za razliku od igara pun je neizvjesnih situacija i obmana i problemi najčešće nisu jasni. Tu smo proučavali probleme koji se postavljaju pred autonomni automobil, učili smo o važnosti vjerojatnosti i mjerenju neizvjesnosti te smo prognozirali različite vjerojatnosti, računali omjere šansi, a upoznali smo i poznato Bayesovo pravilo koje se koristi u procjeni proturječnih dokaza u mnogim znanstvenim disciplinama.

U četvrtom poglavlju učili smo o tome kako umjetna inteligencija uči te smo upoznali strojno učenje i njegove vrste – kako ljudi uče strojeve (nadzirano učenje) te učenje bez učitelja (nenadzirano učenje). Okušali smo se i u korištenju metode klasifikatora najbližih susjeda te smo izradili jednostavan sustav za preporuku proizvoda za aplikaciju za internetsku kupovinu u kojoj se bilježi povijest kupnji svakog korisnika te se na temelju te povijesti predviđa koje će korisnik proizvode  kupiti u budućnosti. Upoznali smo se i s pojmom filter-mjehurića koji nastaju tako što se korisnicima na internetu predlažu sadržaji za koje sustav pretpostavi da će mu se svidjeti, negativnim posljedicama istih te načinima kako ih izbjeći.

U petom poglavlju susreli smo se s pojmom neuronskih mreža koje olakšavaju umjetnoj inteligenciji prepoznavanje i obradu slika i obradu jezika. Kombinacijom velikih skupova podataka i dubokog učenja metodom strojnog učenja u posljednjim je godinama umjetna inteligencija znatno usavršena.

U posljednjem poglavlju osvrnuli smo se na predviđanje budućnosti kao jednom od najtežih problema na svijetu, spoznali smo kako je važno promišljati o informacijama koje svakodnevno dobivamo i ne podlijegati krajnostima koje nam se serviraju u medijskom prostoru.

Ono što je sigurno je da ćemo se s umjetnom inteligencijom susretati sve više na svakom koraku te je stoga i ovaj tečaj jedan veliki korak za nas jer smo stekli osnovna znanja i lakše ćemo razumjeti što nam budućnost u ovom segmentu nosi.

Na kraju tečaja dobili smo i mnogo poveznica na zanimljive sadržaje na istu temu kojima možemo produbiti svoje poznavanje teme i promišljati i dalje o njoj, kao i mogućnost pristupa drugom dijelu Elements od AI – Stvaranje umjetne inteligencije.

Svi polaznici koji su završili tečaj s traženim postotkom točno riješenih zadataka preuzeli su svoje certifikate.

Učiteljica: Kristina Slišurić



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Kristina Slišurić   datum: 14. 6. 2021.

e-Dnevnik


Škola za život


Školska prehrana

PODRUČNE ŠKOLE

Kakvo je vrijeme?

 


Korisni linkovi
Institucije
 • MZOS
 • Carnet
 • Portal Škole
 • HSIN
 • AZOO
 • NCVVO
 • Office 365

Tražilice
 • Google
 • Yahoo
 • AskForKids

Priroda

Časopisi
 • Enter
 • BUG
 • VIDI
 • Meridijani
 • PC CHIP


Anketa
Kad odrastem bit ću:









Posjetite...


webmail

portal za škole

 





preskoči na navigaciju